Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

To νέο Honda Jazz και με κιβώτιο ταχυτήτων CVT

Το σύστημα μετάδοσης CVT (Continious Variable Trasmission) της Honda , το οποίο είχε αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλές στην πρώτη γενιά του Jazz κυρίως εξαιτίας της ομαλίας διαδικασίας αλλαγής σχέσεων αλλά και της ευκολίας στην οδήγηση ξαναχρησιμοποιήθηκε από τους μηχανικού της Honda και στο νέο πολυμορφικό Jazz.

Οι μηχανικοί της Honda στην προσπάθεια τους να προσφέρουν ένα αυτόματο κιβώτιο που δεν θα επηρέαζε την κατανάλωση καυσίμου ή τις εκπομπές CO2 προχώρησαν στην παρουσίαση του νέου CVT με μετατροπέα ροπής. Ο μετατροπέας ροπής αντικατέστησε το συμπλέκτη εκκίνησης  (starting clutch) της προηγούμενης μονάδας CVT, βελτιώνοντας την ευελιξία στο παρκάρισμα και την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι οι οδηγοί απολαμβάνουν την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου, χωρίς αυτό να έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Το νέο Jazz CVT είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου από την Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. Επίσημο Εισαγωγέα-Διανομέα της Honda στην Ελλάδα και μέλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη σε δύο εκδόσεις: COMFORT CVT  με €15,950* και ELEGANCE CVT με €17,050*.  **Σημείωση:οι τιμές περιλαμβάνουν όφελος €500 που ισχύει για όλες τις εκδόσεις Jazz

Ο εξοπλισμός των δύο εκδόσεων περιλαμαβένει:

COMFORT CVT: 8 αερόσακους – VSA - ISOFIX - Εμπρός ενεργά προσκέφαλα - Magic seats - Προβολείς ομίχλης - Ηλεκτρικούς θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες - ζάντες αλουμινίου15’’- Αυτόματο κλιματισμό - Εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα - Creeping control system - CD/MPE+AUX - 4 ηχεία-USB  υποδοχή

Επιπλέον η έκδοση ELEGANCE CVT περιλαμβάνει: ζάντες αλουμινίου 16΄΄ - Συναγερμό - Πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή - Μπροστινό αυτόματο υαλοκαθαριστήρα με αισθητήρα βροχής - Cruise Control - Δερμάτινο τιμόνι - Αυτόματα φώτα - Ντουλαπάκι συνοδηγού με ψυγείο - +2 tweeters


Σύστημα μετάδοσης / κινητήρας

Το νέο κιβώτιο CVT του νέου Jazz διαθέτει ένα σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα - Creeping control system, αποτελούμενο από ένα αισθητήρα κλίσης ο οποίος βοηθά το κιβώτιο να αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο πρέπει να κυλήσει προς τα εμπρός και πότε δεν πρέπει, βοηθώντας έτσι τον οδηγό να διατηρεί το μέγιστο έλεγχο.

Το κιβώτιο CVT εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα μηχανικού ελέγχου. Όταν χρησιμοποιείται σε “D” mode ο μοχλός κατεβάσματος σχέσης προσφέρει μια λειτουργία “kickdown”, με το κιβώτιο να επιστρέφει στη συνέχεια στο αυτόματο πρόγραμμά του όταν τα χειριστήρια του τιμονιού δεν χρησιμοποιούνται για περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα. Όταν οι μοχλοί χρησιμοποιούνται σε “S” mode προσφέρουν πλήρη μηχανικό έλεγχο στην επιλογή των σχέσεων, για επιτάχυνση ή φρένο του κινητήρα.

Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων CVT της Honda συνεργάζεται με τον τετραβάλβιδο βενζινοκινητήρα iVTEC με κυβισμό 1.4-λίτρων που προδφέρει υψηλές επιδόσεις και άφθονη ροπή σε όλη την κλίμακα στροφών. Ο κινητήρας του Jazz CVT αποδίδει 99 PS στις 6000 rpm και η ροπή του ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm. Χαρακτηρίζεται για την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου αφού ο μικτός κύκλος είναι μόλις 5,4lt/100 km και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 125gr/km

i-VTEC

Το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda συμβάλλει στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της απόδοσης και της ισχύος, και φέρει δύο κοκοράκια στις βαλβίδες εισαγωγής ανά κύλινδρο. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος προσδιορίζει ποιο προφίλ εκκέντρου θα χρησιμοποιείται και πώς ακριβώς θα λειτουργούν οι βαλβίδες εισαγωγής.
Η κυλινδροκεφαλή σχηματίζει μικρές γωνίες 30 μοιρών μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, συμβάλλοντας στο συνολικό, συμπαγές μέγεθος. Εκτός από την τεχνολογία VTEC του συστήματος των βαλβίδων, άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι το βελτιωμένο σχήμα του θαλάμου καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (drive-by-wire), μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής μεγάλου μήκους που συμβάλλει στην καλή παραγωγή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και οι τεχνολογίες μείωσης τριβής.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού Drive-By-Wire (DBW) βελτιστοποιεί το άνοιγμα της πεταλούδας όταν ο οδηγός πατάει γκάζι για ταχύ και ακριβή ψεκασμό καυσίμου, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ισχύ στις υψηλές στροφές και υψηλό επίπεδο απόδοσης καυσίμου.

Magic Seats

Το αυτοκίνητο διατηρεί τη γνώριμη πρακτικότητά του, η οποία απορρέει από την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου.  Αυτό έχει επιτρέψει στους μηχανικούς της Honda να χρησιμοποιήσουν τα καθίσμτα Magic Seats, που δίνουν τη δυνατότητα της εύκολης προσαρμογης της διαρύθμισης του εσωτερικού σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού.

Τα Magic Seats του Jazz αναδιπλώνονται στο πάτωμα, δημιουργώντας μία εντελώς επίπεδη και χαμηλού ύψους επιφάνεια φόρτωσης. Εναλλακτικά, οι βάσεις περιστρέφονται κατά 90 μοίρες για να αυξήσουν το ύψος από το πάτωμα μέχρι την οροφή επιτρέποντας τη μεταφορά ποικίλων αντικειμένων, από ποδήλατα μέχρι γλάστρες με φυτά. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα ανάκλισης κατά μερικές μοίρες, για να μπορούν οι πίσω επιβάτες να προσαρμόζουν την κλίση σύμφωνα με τις επιθυμίες τους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Jazz το κατατάσσουν σταθερά στην κατηγορία Β hatchback, αλλά ο τεράστιος χώρος αποσκευών των 399 λίτρων (μαζί με τον υποδαπέδιο θάλαμο), που μπορεί μέσα σε δευτερόλεπτα να αυξηθεί σε 1320 λίτρα (χωρίς τον υποδαπέδιο θάλαμο) με την αναδίπλωση των καθισμάτων, αυξάνουν τη χωρητικότητα σε επίπεδα που υπερβαίνουν ακόμα και αρκετά μοντέλα C.

Ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας επιβατών και πεζών

Το Honda Jazz προσφέρει ασφάλεια 5 αστεριών σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP και έχει αξιολογηθεί ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης αποτελώντας σημείο αναφοράς για την κατηγορία των supermini,.

Πιο αναλυτικά το “πακέτο” παθητικής ασφάλειας του Jazz CVT περιλαμβάνει:

Vehicle Stability Assist

Το VSA (Vehicle Stability Assist) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς, ανάλογα και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις.

Advanced Compatibility Engineering (ACE)

Το Jazz έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν κλωβό ασφαλείας, κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 42%, που διαχέει την ενέργεια κρούσης.

Προϊόν εξέλιξης του κέντρου δοκιμών σύγκρουσης Tochigi η δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), αποτελείται από πλαϊνά πλαίσια πολυγωνικής διατομής που απορροφούν ενέργεια που εκλύεται σε μία σύγκρουση. Η δομή της προσφέρει υποδειγματική ακαμψία, που βελτιώνει τη συμπεριφορά σε πλευρικές συγκρούσεις για να διασφαλίσει την ακεραιότητας της καμπίνας.

Προστασία Πεζών

Το Jazz CVT ενσωματώνει επίσης πολλές τεχνολογίες με στόχο την προστασία των πεζών. Τέτοια στοιχεία είναι: οι βάσεις των υαλοκαθαριστήρων σχεδιασμένες για να αποσπώνται σε μία σύγκρουση, οι εμπρός βάσεις των φτερών και οι μεντεσέδες του καπό που απορροφούν την ενέργεια, καθώς επίσης και μία ελεύθερη περιοχή κάτω από το καπό που προσφέρει περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.

Αερόσακοι και Ζώνες Ασφαλείας

Σε όλα τα μοντέλα οι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι συμπληρώνονται από πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, πλήρους μήκους, για προστασία των επιβατών μπροστά και πίσω. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας σε όλα τα καθίσματα, και οι εμπρός διαθέτουν περιοριστές φορτίου. Δύο βάσεις ISOFIX και στα δύο πίσω καθίσματα, μαζί με τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων στην πίσω οροφή διασφαλίζουν σωστή τοποθέτηση και παρέχουν ασφαλή σημεία έδρασης παιδικών καθισμάτων.

Ενεργά Προσκέφαλα

Το Jazz CVT εφοδιάζεται επίσης με ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα που μειώνουν τις πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα σε οπίσθιες συγκρούσεις. Καθώς ο επιβάτης πιέζεται στην πλάτη του καθίσματος, μία άκαμπτη πλάκα στο κάθισμα πιέζει ένα σύνδεσμο στο προσκέφαλο, ωθώντας το προς τα πάνω και προς τα εμπρός, ώστε να στηρίζει το κεφάλι.

Σύστημα διεύθυνσης με αναβαθμισμένη αίσθηση

Το Jazz εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά στο  μοντέλο, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί σημαντικά η πληροφόρηση (feedback) και η σταθερότητα για μία πιο άμεση αίσθηση και πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Αναβαθμισμένα φρένα

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ όλα τα μοντέλα Jazz εφοδιάζονται με ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και brake assist, στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Εμπρός και πίσω δισκόφρενα διασφαλίζουν ευστάθεια στο δρόμο, που αυξάνεται περισσότερο από τα συστήματα Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) και Emergency Brake Assist (EBA).

Πλαίσιο

Η ανάρτηση του Jazz έχει νέες ρυθμίσεις που αυξάνουν την οδηγική άνεση και βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Συμπληρώνοντας την οδηγική άνεση, το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης σε ευθεία πορεία και καλύτερη οδηγησιμότητα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου