Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Νέες εκδόσεις Fiat Panda

Η τρίτη γενιά του Fiat Panda επεκτείνει την γκάμα της με τέσσερις σημαντικές προϊοντικές προτάσεις: τις εκδόσεις 4x4, Trekking, Natural Power και EasyPower. Με τη δική τους κομψή και ελκυστική αισθητική και τα εξαιρετικά τους μηχανικά χαρακτηριστικά, οι τέσσερις αυτές εκδόσεις συμπληρώνουν τη μεγαλύτερη, την πιο ευέλικτη και ολοκληρωμένη γκάμα της κατηγορίας τους, που περιλαμβάνει σήμερα 6 εκδόσεις κινητήρων, 3 εκδόσεις μετάδοσης, 3 κιβώτια, 5 επίπεδα φινιρίσματος, 12 χρωματικές επιλογές στο αμάξωμα, 13 εσωτερικά και 7 στιλ ζαντών που φτιάχνουν 850 διαφορετικούς συνδυασμούς.
Αγαπητό, ευέλικτο, χρήσιμο και γενναιόδωρο. Αυτό είναι το Panda, "extremely Panda". Όπως και να έχει, πίσω από τη διασκέδαση και την κομψή εμφάνιση, το νέο Panda προσφέρει προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, τόσες πολλές και τόσο σημαντικές που δεν έχουν ανταγωνισμό στην κατηγορία του: είναι το μόνο γνήσιο 4x4 «τσέπης», το μόνο αυτοκίνητο πόλης με μεθάνιο στην αγορά και το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που εξοπλίζεται με το σύστημα Traction+. Άλλωστε, προσφέροντας αυθεντικό στιλ, προηγμένη τεχνολογία προσιτή στον καθένα και έξυπνες λύσεις που απλοποιούν και βελτιώνουν την καθημερινή ζωή στο εσωτερικό του, είναι απλά το DNA της Fiat.
Κι ενώ διατηρεί την ταυτότητα ενός μικρού αυτοκινήτου, το Fiat Panda είναι ένα μοντέλο που μπορεί άνετα να ανταποκριθεί σε πάρα πολλές χρήσεις. Μερικοί κάτοχοί του το προτιμούν για χρήση στην πόλη, αλλά υπάρχουν και άλλοι που το θέλουν δίπλα τους σαν συντροφιά σε ένα ταξίδι στη φύση ή βέβαια και σε πολύ «απαιτητικές» δραστηριότητες. Οι οικογένειες το προτιμούν γιατί τους προσφέρει κορυφαία ποιότητα, ευρύχωρο εσωτερικό και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Είναι η επιλογή των νέων οδηγών που δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για το περιβάλλον και για οδηγούς που επιθυμούν τον ίδιο εξοπλισμό, την ίδια άνεση και την ίδια ασφάλεια  με ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, που ψάχνουν ένα αυτοκίνητο πόλης με πέντε πόρτες, πέντε καθίσματα, που είναι εξαιρετικά ικανό στην κίνηση και στο παρκάρισμα χάρη στο ηλεκτρικό του τιμόνι με το σύστημα Dualdrive στη λειτουργία "City". Για κάθε έναν από αυτούς, υπάρχει και μια εξειδικευμένη έκδοση του αυτοκινήτου.
Panda 4x4, το μοναδικό «αυτοκίνητο πόλης 4x4»
Το Fiat Panda 4x4 είναι το μόνο τετρακίνητο μοντέλο στην κατηγορία A. Αντικαθιστά ένα best-seller που πρωτοεμφανίστηκε πριν από 29 χρόνια. Το νέο μοντέλο διαθέτει τεχνολογίες αιχμής και είναι ικανό να ανταγωνιστεί τετρακίνητα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών και πολύ ακριβότερα από αυτό φυσικά.
Το 5θυρο αυτοκίνητο έχει μήκος 3,68 μ., πλάτος 1,67 μ. και ύψος 1,60μ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.300 χιλιοστά. Οι σχεδιαστές του Fiat Centro Stile ξεκίνησαν από την ιδέα διατήρησης και αξιοποίησης της λειτουργικής σχεδίασης του Panda με την προσθήκη μικρών λεπτομερειών που προβάλλουν την εικόνα ενός εξαιρετικά μελετημένου και πολυτάλαντου μίνι SUV. Το εσωτερικό υιοθετεί τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με κάποιες σημαντικές καινοτομίες: μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και τη μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα, υφασμάτινα καθίσματα ειδικής σχεδίασης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί) και μία ψηλή κονσόλα πάνω από το κεντρικό «τούνελ», που προσθέτει έναν ακόμα χώρο αποθήκευσης στους 14 που ήδη υπάρχουν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.
Το Panda 4x4 είναι ένα αυτοκίνητο με τεράστια προσωπικότητα, το οποίο ξέρει πώς να κερδίζει τους πιο απαιτητικούς πελάτες, τους εραστές της περιπέτειας και της ζωής στον ανοιχτό ουρανό. Γι' αυτούς τους πελάτες, η νέα έκδοση είναι εφοδιασμένη με ένα σύστημα μετάδοσης που παρέχει «ροπή ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) και διαθέτει δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη. Πρόκειται για ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, που μετά από ανάλυση των στοιχείων που στέλνουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου κατανέμει τη ροπή με ομοιογένεια και στους δύο άξονες, με κατανομή που εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.
Οι αναρτήσεις της τετρακίνητης έκδοσης έχουν να εκπληρώσουν δύο σημαντικούς στόχους. Αφενός να εξασφαλίσουν όλες τις λειτουργίες της προσθιοκίνητης έκδοσης, όπως η άνεση των επιβατών, ο αποτελεσματικός έλεγχος του αυτοκινήτου, το κράτημα και η ασφάλεια και ταυτόχρονα να προσφέρουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος. Οι μηχανικοί της Fiat εξασφάλισαν και τα δύο, προσφέροντας τελικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και τις δυνατότητες εκτός δρόμου, άλλωστε και το κιβώτιο των έξι σχέσεων λειτουργεί εποικοδομητικά για τη μέγιστη απόδοση του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε και μια έκδοση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα ειδικά σχεδιασμένη για την τετρακίνητη έκδοση (μπροστά υπάρχουν τα γνωστά γόνατα Μακφέρσον). Σε σύγκριση με την αντίστοιχη λύση της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και πιο αθόρυβη και παρέχει καλύτερη άνεση, διατηρώντας τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Το Panda 4x4 θα προσφέρεται με δύο διαφορετικούς κινητήρες, αμφότερους εφοδιασμένους με σύστημα Start&Stop: τον νέο TwinAir Turbo 0.9 με τους 85 ίππους και τον ντίζελ 1.3 MultiJet II με τους 75 ίππους. Σε σύγκριση με τον 1.2 Fire της προηγούμενης γενιάς, o TwinAir Turbo έχει 40% μεγαλύτερη ροπή, κάτι που σε συνδυασμό και με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την κοντή πρώτη, εξασφαλίζει πιο άνετα ξεκινήματα σε ανηφόρες και μεγαλύτερη ευελιξία. Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στον MultiJet, όπου η ροπή αυξήθηκε κατά 30%.
Συνδεδεμένο με τον κινητήρα TwinAir Turbo είναι ένα ειδικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο Panda 4x4. Αυτό το κιβώτιο έχει μία πιο κοντή πρώτη σχέση, ενισχύοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αυτό το κιβώτιο δεν εξασφαλίζει μόνο ευκολότερο ξεκίνημα σε μία μεγάλη ανηφόρα, αλλά είναι χρήσιμο και για την κίνηση του αυτοκινήτου σε πολύ δύσκολα εδάφη. Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος (16 εκατοστά για το MultiJet II και 15 εκατοστά για το TwinAir Turbo), δίνουν στο αυτοκίνητο πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες, που εκφράζονται από τις γνωστές «γωνίες» των εκτός δρόμου. Το νέο Panda 4x4 έχει γωνία προσέγγισης 21°, γωνία ράμπας 20° και γωνία φυγής 36°.
Σε αντιδιαστολή με τις εκτός δρόμου δυνατότητες και αποδεικνύοντας το διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που προσφέρεται και για αστικές μετακινήσεις και για περιπέτειες στη φύση, μετά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι διαθέσιμο και το σύστημα "City Brake Control". Ένα σύστημα που ενισχύει την ασφάλεια κατά την κίνηση στην πόλη, αφού ανιχνεύει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και το φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει για την αποφυγή της σύγκρουσης, σε ταχύτητες μέχρι τα 30 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά το επίπεδο βασικού εξοπλισμού, είναι ιδιαίτερα πλούσιο για τα δεδομένα της κατηγορίας περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, air condition, 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ESP, ηχοσύστημα με ΜΡ3 Player, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15’’.
To Fiat Panda 4x4 είναι διαθέσιμο στις επίσημες αντιπροσωπείες Fiat με τιμές που ξεκινούν από 13.900 Ευρώ για τον κινητήρα βενζίνης Twinair (συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια) ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από 14.740 Ευρώ (με απόσυρση και προωθητική ενέργεια).
Panda Trekking
Το Panda Trekking είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στις εκδόσεις 4x2 και 4x4, συνδυάζοντας εμφανισιακά χαρακτηριστικά «εκτός δρόμου» με ένα σύστημα έξυπνης μπροστινής κίνησης, που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Traction+. Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με ειδικά σχεδιασμένα εκτός δρόμου (M+S) λάστιχα διαστάσεων 175/65 R15, που είναι στάνταρ εξοπλισμός για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Γι' αυτό το λόγο η έκδοση αυτή είναι εξαιρετικά φιλική σε όσους θέλουν να αισθάνονται τη μέγιστη ευελιξία αλλά και τη μέγιστη ασφάλεια στην πόλη, αλλά θέλουν να διασκεδάζουν με τις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης που μπορεί να βρουν στο δρόμο τους και να είναι πάντοτε έτοιμοι για εκτός δρόμου οδήγηση σε κάποιες από τις αναζητήσεις και δραστηριότητές τους στη φύση.
Όπως και στο Panda 4x4, το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης Trekking είναι αρκετά πλούσιο καθώς περιλαμβάνει air condition, 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ESP, ηχοσύστημα με ΜΡ3 Player, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15’’αλλά και το σύστημα Traction+ που περιγράφηκε παραπάνω.
To Fiat Panda Trekking είναι διαθέσιμο στις επίσημες αντιπροσωπείες Fiat με τιμές που ξεκινούν από 12.700 Ευρώ για τον κινητήρα βενζίνης Twinair (συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια) ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από 13.900 Ευρώ (με απόσυρση και προωθητική ενέργεια).
Panda Natural Power και Easy Power
Η έκδοση Natural Power είναι εφοδιασμένη με κινητήρα TwinAir Turbo 0.9 διπλού καυσίμου (βενζίνη μεθάνιο) ο οποίος αποδίδει 80 ίππους, για να συνδυάσει τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά και το χαμηλό κόστος του μεθανίου με την τεχνολογία TwinAir, για μεγιστοποίηση της οικονομίας και των επιδόσεων και ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι μόλις 86 g/km, ένα ρεκόρ για το Fiat Group και μία από τις καλύτερες τιμές της αγοράς.
Μία άλλη έκδοση με εναλλακτικό καύσιμο είναι η Easy Power, επίσης διπλού καυσίμου, με το εναλλακτικό καύσιμο στη συγκεκριμένη περίπτωση να είναι το υγραέριο. Εφοδιασμένη με κινητήρα 1.2 69 ίππων, προσφέρει μειωμένες εκπομπές CO2 (107 g/km) και περιορισμένη κατανάλωση.
Η έκδοση Easy Power είναι ήδη διαθέσιμη στις επίσημες εκθέσεις Fiat με τιμές που ξεκινούν από 11.870 Ευρώ (συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια) ενώ οι εκδόσεις με Φυσικό Αέριο διατίθενται μόνο κατόπιν παραγγελίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου