Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

OPEL AMPERA: Έχει ρεύμα!

Τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν πριν από έναν αιώνα περίπου. Τα κύρια μειονεκτήματά τους ήταν η περιορισμένη αυτονομία και οι χαμηλές επιδόσεις. H τεχνολογικά προηγμένη μπαταρία και o κινητήρας του Opel Ampera προσφέρει απεριόριστη αυτονομία.


Όλοι γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και τις αδυναμίες τους.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται αποκλειστικά με την ισχύ της μπαταρίας, θα υποφέρουν πάντα από την περιορισμένη ενέργεια, η οποία μπορεί να αποθηκευθεί στη μπαταρία. Αυτό σημαίνει περιορισμένη αυτονομία, με αποτέλεσμα την περιορισμένη χρήση του αυτοκινήτου. Για τους περισσότερους οδηγούς, αυτό είναι βασικό μειονέκτημα.

Τι συμβαίνει με τα υβριδικά αυτοκίνητα; Τα υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης ως κύρια πηγή ισχύος, με ενδιάμεση υποστήριξη από ένα λιγότερο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Ορισμένα χρησιμοποιούν μόνο τους ηλεκτροκινητήρες, αλλά μόνο για μικρές αποστάσεις.

Αντιθέτως, το νέο Opel Ampera κινείται συνεχώς από έναν υπερ-αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος λαμβάνει ρεύμα από τη μπαταρία 16 kWh.. Όταν μειωθεί η ισχύς της μπαταρίας, η ενσωματωμένη γεννήτρια, παράγει ενέργεια για τον κινητήρα, εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ.

Το νέο Opel Ampera είναι ένα Ηλεκτρικό Όχημα Απεριόριστης Αυτονομίας (E-REV). Μπορεί να φορτιστεί σε οποιαδήποτε οικιακή ηλεκτρική πρίζα 230-V. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε ένα σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου, 16 kWh, σχήματος T. Το σύστημα μπαταρίας τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για 40 – 80 χλμ.

Για μεγαλύτερες αποστάσεις, τίθεται σε λειτουργία η ενσωματωμένη βενζινοκίνητη γεννήτρια, η οποία κινεί τον ηλεκτροκινητήρα παρέχοντας στο νέο Opel Ampera εκτεταμένη αυτονομία πάνω από 500 χλμ. Οι μετρήσεις βασίζονται στα επίσημα στοιχεία κατανάλωσης σύμφωνα με τον κανονισμό R (EC) No. 715/2007.

Μία ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 111 kW (150 hp) δίνει κίνηση στους τροχούς του νέου Opel Ampera. Κάτω από το κάπο, ακριβώς δίπλα στον κινητήρα έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας, η γεννήτρια και το κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αντίθεση με το συμβατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, δεν υπάρχουν βηματικά γρανάζια στο εσωτερικό της μονάδας ούτε απευθείας μηχανική σύνδεση από τον κινητήρα στους τροχούς μέσω της μονάδας αυτής.
Αν και η πλειοψηφία των συμβατικών υβριδικών (υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή HEVs) που κυκλοφορούν σήμερα διαθέτουν μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH), το νέο Opel Ampera χρησιμοποιεί ένα σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου 16-kWh, η οποία αποτελείται από περισσότερες από 200 κυψέλες ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου παρέχουν δύο έως τρεις φορές περισσότερη ισχύ από τις μπαταρίες NiMH, ενώ το μέγεθός τους είναι πολύ μικρότερο. Επιπλέον, η αναλογία ισχύος/βάρους είναι πολύ υψηλότερη, στοιχείο βασικό στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αφού το βάρος επηρεάζει την αποδοτικότητα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν παρουσιάζουν το φαινόμενο της "μνήμης" και η αυτοεκφόρτιση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου