Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Από 10.830 ευρώ το Peugeot 208


Το 208 προσωποποιεί και εξευγενίζει τους νέους αισθητικούς κώδικες της μάρκας. Με μικρότερο και ελαφρύτερο αμάξωμα από το 207, αλλά με περισσότερους χώρους και πιο αποδοτικούς κινητήρες, ενσωματώνει τις αρχές της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας.
Ξεκινώ από τις ομορφιές… ‘Αιωρούμενη’ εμπρός γρίλια, οπτική υπογραφή των εμπρός φώτων, πίσω φώτα σε σχήμα ‘boomerang’ – κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί με απόλυτη συνάφεια με την ισορροπία του αυτοκινήτου, που βασίζεται σε μία «σπονδυλική στήλη», ορατή ακόμη και στην οροφή. Σμιλευμένο, αθλητικό, αγνό και εκλεπτυσμένο,  με σχεδιασμό που οδηγεί προς μια ανανεωμένη και μοντέρνα ελκυστική εμφάνιση, υποδηλώνοντας αισθησιασμό και ενέργεια, ηρεμία και παιχνιδιάρικο πνεύμα.
Η παράδοση είναι μεγάλη και έχει ξεκινήσει με το 205 (5.278.000 πωλήσεις), συνεχίστηκε με το 206 (7.775.000 πωλήσεις) και το 207 (2.369.000 πωλήσεις) για να φθάσουμε στον εκπληκτικό αριθμό των 15 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της σειράς 200 από το 1983 έως το 2011!
Το 208 στοχεύει να αποτελέσει το best seller των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή αγορά. Θα πωλείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με την παραγωγή του να έχει προγραμματιστεί σε τρία εργοστάσια σε Γαλλία, Σλοβακία και Βραζιλία (2013).
Το 208 ενσωματώνει τις αρχές της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας. Οι αρχικές τεχνικές επιλογές δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που είναι ελαφρύ (110 κιλά ελαφρύτερο κατά μέσο όρο σε σύγκριση με το 207, μείωση που μπορεί να φτάσει έως τα 173 κιλά με μία γκάμα που ξεκινά στα 975 κιλά), αεροδυναμικό (Cd με τιμή 0.29,), και με μικρές διαστάσεις (-7 εκ. σε μήκος, -1 εκ. σε ύψος). Αυτά τα προτερήματα τονίζονται από τον ιδιαίτερα αυξημένο χώρο επιβατών, με περισσότερο χώρο στις πίσω θέσεις (+5 εκ. στα γόνατα) και με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (+15 κυβ. σε όγκο), απόδειξη της βελτιστοποιημένης αρχιτεκτονικής απόδοσης.

Ευέλικτο και ευρύχωρο
Με μήκος, λοιπόν, 3.962 μ., πλάτος 1.739 μ. και ύψος 1,46 μ. (μεταξόνιο 2.538 μ), το 208 είναι ένα «καθαρόαιμο» αυτοκίνητο πόλης, το οποίο και πάλι πιστεύω ότι θα... έλξει το ωραίο φύλο με την κομψότητά του. Είναι άνετο, ήσυχο, ευκολοδήγητο και με ένα καλό συνδυασμό κρατήματος/απόσβεσης της ανάρτησης. Πιο πλούσια εξοπλισμένο με την οθόνη τύπου «tablet» στην κεντρική κονσόλα να προσφέρει τέλεια πληροφόρηση (η Peugeot έχει εξελίξει και δικά της application σε θέματα που αφορούν τον οδηγό).
Στο εσωτερικό συνεχίζονται οι καινοτομίες. Μία πραγματική ρήξη σε σχέση με το παρελθόν. Η θέση οδήγησης έχει επανασχεδιαστεί για να γίνει απόλυτα φυσική και ξεκάθαρη. Τοποθετημένος πίσω από το μικρό τιμόνι, βρίσκεται ένας πίνακας οργάνων «head up», ενώ στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής. Αυτό το σύνολο «επικοινωνεί» με τους επιβάτες και συμβάλλει στην πρακτικότητα, την ασφάλεια, την ποιότητα.
Με το 208 λανσάρονται οι νέοι κινητήρες της γαλλικής φίρμας, ιδιαίτερα οικονομικοί και απόλυτα «καθαροί». Εκείνοι της βενζίνης έχουν ισχύ από 68 έως 155 ίππους (ανάμεσα τους και οι νέοι, αλουμινένιοι, VTi, τρικύλινδροι, 12βάλβιδοι, με κυβισμό 1,0 και 1,2 λτ.). Ο 1.000άρης έχει 68 ίππους και εμφανίζει κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 μόλις 99 γρ./χλμ. Ο 1.200άρης έχει 82 ίππους και κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 104 γρ./χλμ. Τα άλλα δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα βενζίνης είναι τα γνωστά VTi τετρακύλινδρα 1,4 και 1,6 λτ. με 95 και 120 ίππους αντίστοιχα.
Από το καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμος και ο 1,6 τούρμπο των 155 ίππων. Στους απίστευτα οικονομικούς πετρελαιοκινητήρες, που πλέον απέκτησαν ενδιαφέρον και για τη χώρα μας, η γκάμα περιλαμβάνει 5 μηχανικά σύνολα (1,4 ΗDi και 1,6 e-HDi ) από 68-115 ίππους κανένα από τα οποία δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 87-99 γρ./χλμ. Για παράδειγμα, ο diesel 1,6 e-HDi των 115 ίππων (όπου e σημαίνει σύστημα Stop & Start) καταναλώνει 3,8 λτ./100 χλμ. Και έχει εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ.
Το  Peugeot 208 διατίθεται σε τρεις τρίπορτες ή πεντάπορτες εκδόσεις εξοπλισμού, αρχικά μόνο με τον βενζινοκινητήρα 1.4 και τιμή στα 13.790 ευρώ και τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 με 14.250 ευρώ. Τον επόμενο μήνα αναμένεται ο 1.2 με τιμές από 13.100 ευρώ ενώ εκείνος του ενός λίτρου, με τιμή 10.830 ευρώ, θα προστεθεί στην γκάμα το Σεπτέμβριο


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου