Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Opel Ampera με 42.900 ευρώ

Το Opel Ampera προτίθεται να δημιουργήσει μία εντελώς νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Το πεντάθυρο, τετραθέσιο Ampera που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στο χρονιά προσφέρει όλα τα οφέλη ενός ηλεκτρικού οχήματος, καταργώντας το άγχος της αυτονομίας. Η έκδοση παραγωγής του Ampera θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου). Μέχρι σήμερα οι προ-παραγγελίες για το Ampera έχουν φτάσει περίπου τις 1.000 σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι μισοί από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές είναι εταιρικοί πελάτες. Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η Opel προσφέρει το Ampera στην ίδια τιμή σε όλη την Ευρώπη και συγκεκριμένα στα 42.900 ευρώ (λιανική τιμή πώλησης με ΦΠΑ). Επειδή τα επίπεδα εξοπλισμού θα ποικίλουν ανάλογα με την αγορά, οι τιμές σε κάθε χώρα μπορεί να διαφέρουν. Η πολιτική τιμολόγησης της Opel είναι σαφής καθώς παρατίθεται το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας.
Η έκδοση παραγωγής του Opel Ampera δεν αποκλίνει από τους στόχους που τέθηκαν στη φάση εξέλιξης. Με ένα μοναδικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που προσφέρει ζωηρή επιτάχυνση, αθόρυβη λειτουργία και όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το πεντάθυρο Ampera φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες και διαθέτει πλούσιο χώρο αποσκευών.
Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο βρίσκεται πολύ κοντά στα αρχικά πρωτότυπα. Το Ampera έχει το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Opel – προεξέχουσα μάσκα, τολμηρό έμβλημα Opel και προκλητικούς προβολείς που θυμίζουν μπούμερανγκ. Κάθε στοιχείο του Ampera σχεδιάστηκε και μελετήθηκε για την απόδοσή του, ώστε το Ampera να γίνει ένα από τα πιο αεροδυναμικά και ενεργειακά αποδοτικά οχήματα της αγοράς. Στο εσωτερικό, το Ampera διαθέτει τον εξοπλισμό που αρμόζει σε ένα επαναστατικό όχημα, από ηχεία Bose μέχρι οθόνες αφής.
Το Opel Ampera θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων στην Ευρώπη, κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση. Αντίθετα με ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας, το Ampera καταργεί το άγχος της αυτονομίας. Προσφέρει στους οδηγούς την αυτοπεποίθηση και την ξεγνοιασιά ότι μία άδεια μπαταρία δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για το ταξίδι τους.
Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες μέσω τάσης 230 Volt  συνδέοντας το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σε μία στάνταρ οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Επειδή η μπαταρία φορτίζεται γρήγορα και εύκολα χωρίς χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός φόρτισης, εκτιμάται ότι τα περισσότερα Ampera θα κινούνται αποκλειστικά μέσω της μπαταρίας. Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερο από 60 χλμ. την ημέρα, έτσι το Ampera εύκολα ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους. Για τα πρώτα 40 - 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με το έδαφος, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία), χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh. Όσο κινείται με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία, το Ampera δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε εκπέμπει ρύπους. Στις περιπτώσεις που το ταξίδι είναι μεγαλύτερο, ο βενζινοκινητήρας/ γεννήτρια μπορεί να επεκτείνει τη συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Με αυτή την πολύ αποδοτική τεχνολογία επέκτασης της αυτονομίας, το Ampera γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σαν ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Ο εξαιρετικά αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας 111 kW/150 hp παράγει ροπή 370 Nm από στάση. Επιταχύνει το Ampera από 0 στα 100 km/h σε περίπου εννέα δευτερόλεπτα και μέχρι την τελική ταχύτητα των 161 km/h.
Μέσω ενός μπουτόν “Drive Mode” στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει Normal, Sport, Mountain ή City mode. Αυτά τα προγράμματα βελτιστοποιούν τη διαχείριση ενέργειας σύμφωνα με τις επικρατούσες οδηγικές και οδικές συνθήκες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου