Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

FIAT και πετρελαιοκίνηση


Η σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων και η αυξημένη βαρύτητα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), η οποία στην Ελλάδα υλοποιείται με τη σύνδεση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας κάθε καινούργιου αυτοκινήτου με τις εκπομπές CO2, έχουν οδηγήσει σε μία αύξηση της αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel, παρ' όλο που η κυκλοφορία τους επιτρέπεται προς το παρόν μόνο εκτός των δύο μεγάλων πόλεων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Έτσι το 2010, η συνολική αγορά των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων (εκτός των ταξί) στην Ελλάδα έφτασε τις 4.300 μονάδες περίπου, ξεπερνώντας σε μερίδιο το 3%.
Κυρίαρχη θέση σ' αυτή την αγορά είχε η Fiat, που ήταν πρώτη σε πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με 630 μονάδες και μερίδιο αγοράς 14,6%. Επιπλέον στις μικρές κατηγορίες, A και B, κατέλαβε το 28%. Να σημειώσουμε ότι οι κατηγορίες Α και Β έχουν βαρύνουσα θέση στην ελληνική αγορά εφόσον αποτελούν μαζί το 40% περίπου της συνολικής αγοράς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις αποτέλεσαν το 7% των συνολικών πωλήσεων της Fiat, κάτι που αποτελεί μια φυσιολογική συνέπεια λόγω της μακρόχρονης εμπειρίας και τεχνογνωσίας της Fiat στην πετρελαιοκίνηση σε συνάρτηση με τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά καυσίμου. Στο πλαίσιο αυτό, η μάρκα, προσφέρει στην ελληνική αγορά μία ευρεία γκάμα πετρελαιοκίνητων μοντέλων (όλα προδιαγραφών Euro 5) τα οποία ταιριάζουν απόλυτα στις ελληνικές συνθήκες, όπου τον κύριο ρόλο παίζουν τα μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα.
Το πιο πετυχημένο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της Fiat στην ελληνική αγορά ήταν το Panda με τον κινητήρα 1.3 Multijet των 75 ίππων. Η κυριαρχία του στη μικρή κατηγορία φαίνεται από το γεγονός ότι σχεδόν 1 στα 2 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι Panda, ενώ στην ίδια κατηγορία διατίθεται και το πετρελαιοκίνητο 500 με τον Multijet 2ης γενιάς με 95 ίππους. Η ενίσχυση της αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρά τους περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία στην κυκλοφορία τους στις δύο μεγάλες πόλεις, οφείλεται σε μια σειρά από πλεονεκτήματα που έχουν απέναντι στους βενζινοκινητήρες, τα οποία για πολλούς είναι αρκετά για να αντισταθμίσουν την υψηλότερη τιμή αγοράς των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Έτσι, οι κινητήρες diesel έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά υψηλότερη ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές, χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά στις σύγχρονες εκδόσεις με φίλτρο σωματιδίων, οι οποίες μάλιστα εξαλείφουν το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου