Στη γερμανική μεγαλούπολη θα συγκεντρωθούν τις επόμενες ημέρες τα φώτα της δημοσιότητας στον χώρο της αυτοκίνησης. Το Σαλόνι της Φρανκφούρτης αποτελεί χρόνια τώρα «βαρόμετρο» σχετικά με τα μελλούμενα στον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο ανοίγει την Πέμπτη, από την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, τις πύλες της στο κοινό και ετοιμάζεται να υποδεχθεί τους 850.000 επισκέπτες που υπολογίζεται ότι θα ταξιδέψουν στην Φρανκφούρτη από όλο τον κόσμο. Η περίφημη Messe, στο κέντρο της πόλης, αποτελεί το σταυροδρόμι της αυτοκίνησης.
Δεν χρειάζεται να σας πούμε πόσο σημαντικό είναι το σαλόνι της Φρανκφούρτης, από τη στιγμή που πραγματοποιείται στην «καρδιά» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τη Γερμανία.
Oι 1.007 εκθέτες, από 32 χώρες, θα δώσουν το εντυπωσιακό «παρών» στα 235.000 τ.μ. του εκθεσιακού χώρου, με αυτοκίνητα, αλλά και αξεσουάρ και ανταλλακτικά, και γενικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Συνολικά έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστούν εκατοντάδες νέα μοντέλα. Τα 89 αποτελούν παγκόσμιες πρεμιέρες, από τις οποίες οι 45 (!) είναι Γερμανών κατασκευαστών.
Tο παγκόσμιο ενδιαφέρον αποδεικνύεται μέσα και από τις διαπιστεύσεις των δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, για τους οποίους έχουν προγραμματιστεί (στις 13 και 14 Σεπτεμβρίου) 94 συνεντεύξεις Τύπου! O συνολικός αριθμός αναμένεται να φτάσει τους 11.000 από 90 χώρες!
Fiat Panda III
Στην τρίτη του γενιά είναι πιο ώριμο από ποτέ, κάνοντας ένα άλμα σε θέματα άνεσης, τεχνολογίας και ασφάλειας συνδυασμένα με μια νέα, μοντέρνα και αρμονική εμφάνιση. Με μήκος 3,65 μ., πλάτος 1,64 μ. και ύψος 1,55 μ., μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 5 επιβάτες, διαθέτοντας παράλληλα και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία του. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει τώρα TwinAir: τον υπετροφοδοτούμενο 85 HP και τον νέο ατμοσφαιρικό 65 ΗP. Και ακόμη τον 69 HP 1.2 Fire μα και τον 75 HP 1.3 Multijet II, που πλέον ενδιαφέρει περισσότερο και την ελληνική αγορά...
Alfa Romeo 4C
Mε την 4C στις αποσκευές της πάει η Alfa Romeo στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Θα ξεκινήσει την εμπορική πορεία το 2013.
Το διθέσιο πισωκίνητο concept εγκαταλείπει το παραδοσιακό για τη φίρμα κόκκινο χρώμα προς όφελος μιας ασημί «Fluid Metal» απόχρωσης, διατηρώντας ανέπαφα τα υπόλοιπα στοιχεία του.Το χαμηλό της βάρος περιορίζεται στα 850 κιλά, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ανθρακονημάτων στην κατασκευή του πλαισίου και του αμαξώματος.
Αυτό, σε συνδυασμό με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.750 κ.εκ. ισχύος 200 ίππων, δίνει υπερ-επιδόσεις.
Το διθέσιο πισωκίνητο concept εγκαταλείπει το παραδοσιακό για τη φίρμα κόκκινο χρώμα προς όφελος μιας ασημί «Fluid Metal» απόχρωσης, διατηρώντας ανέπαφα τα υπόλοιπα στοιχεία του.Το χαμηλό της βάρος περιορίζεται στα 850 κιλά, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ανθρακονημάτων στην κατασκευή του πλαισίου και του αμαξώματος.
Αυτό, σε συνδυασμό με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.750 κ.εκ. ισχύος 200 ίππων, δίνει υπερ-επιδόσεις.
Ferrari 458 Spider
Η 458 Spider διατηρεί όλες τις τεχνολογικές αρετές της κλειστής έκδοσης, διαθέτοντας επιπλέον ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή. Η Ferrari επέλεξε τη λύση του αλουμινένιου hardtop, αντί του υφάσματος, με στόχο τη μείωση του συνολικού βάρους. Και τα κατάφερε, καθώς η λύση αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 25 κιλά. Το κομμάτι της οροφής που αναδιπλώνεται με τη βοήθεια ενός ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και αποθηκεύεται στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Η διαδικασία αναδίπλωσης διαρκεί μόλις 14 δευτερόλεπτα. Κάτω από την καλλίγραμμη αεράτη σιλουέτα της Ιταλίδας, αναπνέει ένας τοποθετημένος (σχεδόν) στο κέντρο V8 κινητήρας 4,5 λίτρων με 570 ίππους.
Ford Focus ST
Το Focus ST προδίδουν στοιχεία όπως οι αεραγωγοί του μπροστινού τμήματος, οι ζάντες αλουμινίου, ο σχεδιασμός του πίσω προφυλακτήρα, η κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης και η αεροτομή. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ο δίλιτρος υπερτροφοδοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού, που αντικαθιστά το πεντακύλινδρο μοτέρ και αποδίδει 250 ίππους, περιορίζοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 κατά 25% σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.
Η άφιξη του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2012 και θα συμπέσει με το εμπορικό λανσάρισμα των τρίθυρων εκδόσεων του Focus.
Η άφιξη του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2012 και θα συμπέσει με το εμπορικό λανσάρισμα των τρίθυρων εκδόσεων του Focus.
Hyundai Veloster
Ευέλικτο, προσιτό και σπορτίφ, φιλοδοξεί να ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα στην κατηγορία των προσιτών σπορ κουπέ και εκπλήσσει με ένα αμάξωμα που διαθέτει τρεις πόρτες! Η τρίτη πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού διευκολύνει την πρόσβαση στα δύο πίσω καθίσματα, ενώ ο προχωρημένος σχεδιασμός του αυτοκινήτου επιβεβαιώνει την επιθυμία του να ξεχωρίσει. Το λανσάρισμα θα γίνει με έναν βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων, που αποδίδει 140 ίππους, όμως το 2012 θα ακολουθήσει και ένας υπερτροφοδοτούμενος με 175 άλογα.
Lexus GS
Βασισμένο στο πρωτότυπο LF-Gh, διαθέτει V6 κινητήρα βενζίνης των 3.5 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στη Φρανκφούρτη θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα και η υβριδική του έκδοση, όπως και η ισχυρότερη από πλευράς επιδόσεων έκδοση «F». Στις αγορές της Ευρώπης το νέο Lexus GS θα προσφέρεται και με τετρακύλινδρο κινητήρα diesel. H εμπορική σταδιοδρομία του πολυτελούς ιαπωνικού μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2012.
Mazda CX-5
Είναι το πρώτο μοντέλο της Mazda με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «KODO-Soul of Motion». Με απλά λόγια σημαίνει πως διαθέτει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Mazda (κυρίως στην εμπρόσθια μάσκα).
Από εκεί και πέρα, η Mazda με το νέο, μικρό SUV παρουσιάζει τη νέα γενιά κινητήρων, τεχνολογίας Skyactive, που διαθέτουν μέγιστη ισχύ και παράλληλα τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση.
Κάτω από το καπό λοιπόν βρίσκεται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας, 150 ίππων, αλλά και ο πετρελαίου των 2,2 απόδοσης 170 ίππων.
Από εκεί και πέρα, η Mazda με το νέο, μικρό SUV παρουσιάζει τη νέα γενιά κινητήρων, τεχνολογίας Skyactive, που διαθέτουν μέγιστη ισχύ και παράλληλα τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση.
Κάτω από το καπό λοιπόν βρίσκεται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας, 150 ίππων, αλλά και ο πετρελαίου των 2,2 απόδοσης 170 ίππων.
Mercedes B-Class
Η 2η γενιά έχει νέο look σε χαμηλότερο αμάξωμα, με βελτιωμένο κέντρο βάρους και από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες της κατηγορίας. Παρά τις αλλαγές, η γενικότερη σιλουέτα του αμαξώματος προκύπτει οικεία με τη μήτρα των κυκλοφορούντων B-Class. Σημαντικές και οι τεχνολογικές τροποποιήσεις σε κινητήρες, κιβώτιο και αναρτήσεις. Στην αρχή της γκάμας υπάρχουν δύο εκδόσεις στα 1.600 κ.εκ. με τη βασική (B 180) να αποδίδει 122 ίππους, ενώ η ισχυρότερη (B 200) φθάνει στους 156 ίππους.
Mini Coupe
Οι διαστάσεις, δεν απέχουν πολύ από εκείνες του Cooper. Είναι μακρύτερο μόλις κατά δύο εκατοστά, και το ύψος μειώθηκε κατά 4 εκατοστά. Είναι κατά 29 χιλ. πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με την κλασική έκδοση. Αυξημένος κατά πολύ είναι ο χώρος αποσκευών με + 120 λίτρα σε σχέση με τα γνωστά Mini. Είναι διθέσιο, με την οροφή του -και ιδίως το πίσω μέρος αυτής- να αποτελεί το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής του φόρμας. Το πίσω μέρος ξεφεύγει αρκετά σε σχέση με τα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας και εξάπτει τη φαντασία για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Χρησιμοποιεί τους γνωστούς κινητήρες από τα υπόλοιπα μοντέλα της Mini. Δηλαδή τον 1.6 με τις τρεις εκδόσεις ισχύος των 122, 184, 211 ίππων, αλλά και τον δίλιτρο diesel των 143.
Opel Ampera
Ένα αυτοκίνητο που δεν εντυπωσιάζει μόνο με την τεχνολογία που ενσωματώνει, αλλά και με τη δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος. Βέβαια, το πρωτεύον δεν είναι άλλο από την κατανάλωση, η οποία -πιστέψτε το- μπορεί να παίζει στα 2,0 λίτρα ανά 100 χλμ.! Ένας ηλεκτροκινητήρας 150 ίππων αντλεί συνεχώς ρεύμα από τις μπαταρίες, προσφέροντας καθαρή ηλεκτροκίνηση για 40-80 χλμ. (ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τη μορφολογία του εδάφους). Από εκεί και πέρα, όταν το φορτίο των μπαταριών εξαντλείται, τίθεται σε λειτουργία ένας βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων, που κινεί μια γεννήτρια ώστε η αυτονομία να αυξάνεται στα 500 χλμ. Έρχεται τον Φεβρουάριο και θα κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ...
Porsche 911
Διαχρονική και σε κάθε περίπτωση ανθεκτική στο πέρασμα του χρόνου, η απέριττη σιλουέτα της Porsche 911 εξακολουθεί να προκαλεί. Το κυκλικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων, τα έντονα τόξα που σχηματίζουν τα φτερά και η καμπυλόγραμμη οροφή παραμένουν -48 χρόνια μετά- τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του εμβληματικού τετράτροχου. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τα ευδιάκριτα -πλέον- φώτα ημέρας LED, την αύξηση του μεταξονίου κατά 10 εκ. και τον περιορισμό του συνολικού ύψους, τότε έχουμε φτάσει στη σημερινή εκδοχή. Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου επέτρεψε τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 45 κιλά, την ίδια στιγμή που η βελτιωμένη αεροδυναμική συμπεριφορά οδηγεί στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Με 3,4 λίτρα, το μοτέρ που εξοπλίζει την έκδοση Carrera αποδίδει 350 ίππους. Τους 400 ίππους η έκδοση Carrera S των 3,8 λίτρων.
Toyota Yaris ΙΙΙ
Το Yaris μπορεί να μεγάλωσε, ωστόσο οι Ιάπωνες πορεύτηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε ο χαρακτήρας που καθιέρωσε το μοντέλο να παραμείνει αναλλοίωτος. Η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας με αεραγωγό εμπρός προδίδουν και ελαφριά στροφή προς πιο σπορτίφ φιλοσοφία. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στον βασικό πίνακα των αναλογικών πλέον οργάνων, ο οποίος βρίσκεται -επιτέλους- στη σωστή θέση. Με τον 1.33 των 99 ίππων και με ένα 1.4 ντίζελ των 90 ίππων.
VW Up !
Είναι ένα μικρό τρίθυρο μοντέλο, με 3,54 μ. μήκος, το οποίο προσφέρει χώρο για τέσσερις επιβάτες. Αντλεί ισχύ από έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου, ο οποίος θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 60 ίππους και 75 ίππους. Έχει τεχνολογία BlueMotion, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος Stop/Start, και κατανάλωση 4.2 λίτρων στα 100 χλμ. για την έκδοση των 60 ίππων και των 4,3 λίτρων στα 100 χλμ. για την έκδοση των 75 ίππων. Ενώ και στις δύο περιπτώσεις οι εκπομπές καυσαερίων είναι μικρότερες των 100 γραμμαρίων CO2.
Ferrari 458 Spider |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου