Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Νέα στοιχεία στην γκάμα της Alfa Romeo ΜiTo

Η Alfa Romeo MiTo έχει καθιερωθεί σαν ένα hi-tech, σπορ αυτοκίνητο με compact διαστάσεις ικανό να κερδίσει πελάτες που δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια και την οδηγική ευχαρίστηση. Σήμερα λανσάρει δύο νέους κινητήρες: τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα 85 HP TwinAir Turbo και τον νέο πετρελαιοκινητήρα 85 HP 1,3 JTDΜ-2 ακόμα πιο οικολογικό και οικονομικό, αμφότεροι διαθέσιμοι σε μερικούς μήνες από τώρα στην Ελληνική αγορά.
85 HP 0,9 TwinAirTurbo (Euro 5)
Ο καινοτόμος κινητήρας 85 HP 0,9 TwinAir Turbo απέσπασε τη διάκριση «International Engine of the Year 2011» και είναι το πρώτο μέλος της νέας οικογένειας 2κύλινδρων μηχανικών συνόλων που εξέλιξε η Fiat Powertrain. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 85 ίππους στις 5,500 σ.α.λ. και 145 Nm ροπής στις 2,000 σ.α.λ. χάρη στην τεχνολογία MultiAir και την ειδική ροή μίγματος που χρησιμοποιεί για μέγιστη οικονομία καυσίμου. Χάρη στην υπετροφοδότηση επιτυγχάνει κορυφαία απόδοση, αλλά πάνω από όλα  εξαιρετική ελαστικότητα και απόκριση με όλη τη ροπή διαθέσιμη από τις 2,000 μέχρι τις 3,500 σ.α.λ.  Η MiΤo με τον TwinAir κινητήρα είναι ικανή να προσφέρει 10% - 25% περισσότερη ροπή συγκρινόμενη με τις εκδόσεις που «φορούν» τον 105 και 78 HP κινητήρες βενζίνης σήμερα.
Διαθέσιμος τους επόμενους μήνες ο κινητήρας αυτός χαρίζει στη MiTo εξαιρετικές επιδόσεις και αυξάνει κατακόρυφα την ευχαρίστηση στην οδήγηση, ταυτόχρονα όμως με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Με τη χρήση συστήματος Start&Stop η ΜiTo με τον βενζινοκινητήρα TwinAir εμφανίζει τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην κατηγορία, μόλις 98 γρ./χλμ.
Με 30% μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με ανάλογης απόδοσης μηχανικά σύνολα, αυτός ο βενζινοκινητήρας εμφανίζει κατανάλωση και κόστος χρήσης ανάλογα ενός πετρελαιοκινητήρα, τη στιγμή που είναι ικανός να προσφέρει ευχαρίστηση, τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Ας μην ξεχνάμε πως το κόστος χρήσης μειώνεται περαιτέρω καθώς σύμφωνα με το νέο περιβαλλοντικό νόμο, ο χρήστης δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στην Ελληνική αγορά.
Αυτά τα δύο πρόσωπα του κινητήρα είναι ανά πάσα στιγμή επιλέξιμα χάρη στον επιλογέα του συστήματος Αlfa D.N.A. Mε μια απλή κίνηση ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ένα πιο δυναμικό στιλ (Dynamic) και ένα περισσότερο εστιασμένο στην οικονομία καυσίμου (Natural), όπου η ροπή μειώνεται από τα 145 Nm του Dynamic στα 100 Nm.
Επίσης το έκθεμα στη Φρανκφούρτη λανσάρει ένα νέο χρώμα (Nero Ametista), ζάντες αλουμινίου με νέο σχεδιασμό και ανανεωμένο θάλαμο επιβατών: εσωτερικά με διχρωμία, νέα μαύρη ταπετσαρία για τις ενθέσεις στο ταμπλό, και βαμμένα κρεμ πάνελ των θυρών και νέες επενδύσεις καθισμάτων από νεο high-tech ύφασμα.
85 HP 1.3 JTDΜ-2 (Euro5)
Η γκάμα της MiTo σύντομα θα εμπλουτιστεί από τον δυναμικό 1,3 JTDΜ-2 πετρελαιοκινητήρα με σύστημα Start&Stop και απόδοση 85 HP στις 3,500 σ.α.λ. και ροπή  200 Nm μόλις στις 1,500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός θα είναι ακόμα πιο φιλικός προς το περιβάλλον από τον πρόσφατο προκάτοχό του που έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι της Γενεύης και κυκλοφορεί ήδη στην Ελληνική αγορά.
Εφοδιασμένος με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μια νέα αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας και εναλλάκτη με «έξυπνη φόρτιση», ο νέος 1,3 JTDM-2 εκπέμπει μόλις 90 γρ. CO2 ανά χλμ. και ανήκει στη δεύτερη γενιά των κινητήρων JTDM. Παράλληλα οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου αποτελούν ρεκόρ με μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. στο συνδυασμένο κύκλο και 2,9 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι. Παράλληλα σημειώνεται πως το πρώτο του service γίνεται στις 35.000 χλμ. Το κόστος χρήσης και συντήρησης μειώνεται ακόμα περισσότερο καθώς σύμφωνα με το νέο περιβαλλοντικό νόμο, ο χρήστης δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στην Ελληνική αγορά.
Σε σχέση με τους JTDM πρώτης γενιάς το σύστημα ψεκασμού διαθέτει νέα μπεκ ικανά να εκτελούν μέχρι και 8 ψεκασμούς στις διάφορες φάσεις του κύκλου καύσης, αλλά και να προβλέψουν αυτές που ακολουθούν. Επίσης τα μπεκ είναι απλούστερα και πιο αξιόπιστα γιατί η κατασκευή τους είναι λιγότερο περίπλοκη και έχουν 40% λιγότερα εξαρτήματα. Χάρη στο νέο αυτό τύπου μπεκ είναι δυνατή η εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής για τη βελτιστοποίηση της καύσης, όπως ο ψεκασμός Rate Shaping, που εμπεριέχει 2 συνεχόμενους ψεκασμούς πολύ κοντά σε χρόνο με σκοπό τη δημιουργία συνεχούς και ομογενοποιημένου μίγματος, με σκοπό τη μείωση του θορύβου, των μικροσωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (ΝΟΧ).
Μια νέα ενεργή ανάρτηση για την «QuadrifoglioVerde»
Το δυναμικό πνεύμα της Alfa Romeo είναι έκδηλο στην Alfa Romeo MiTo με την έκδοση «Quadrifoglio Verde», ένα θρυλικό όνομα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα πιο σπορ μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας. Αυτό το μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού εμφανίζει ιδιαίτερα στοιχεία στιλ και τεχνολογικής καινοτομίας, όπως το νέο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης «Alfa Active Suspension».
Το σύστημα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Μagneti Marelli, αποτελεί αποτέλεσμα της αγωνιστικής εμπειρίας των δύο εταιρειών και μέσω του ελέγχου της απόσβεσης των αμορτισέρ μειώνει τις ταλαντώσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας καλύτερη ασφάλεια, άνεση και οδική συμπεριφορά.
Ειδικότερα, χάρη στις πολλές παραμέτρους που ελέγχονται από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του συστήματος, είναι δυνατή π.χ. η εξουδετέρωση της μεταφοράς βάρους κατά την επιτάχυνση με το κατάλληλο σφίξιμο των πίσω αμορτισέρ και την εξασφάλιση έτσι γρηγορότερης επιτάχυνσης με μέγιστη πρόσφυση. Μέσω της ίδιας αρχής είναι δυνατή η αλληλεπίδραση της ανάρτησης με το σύστημα πέδησης και το τιμόνι για ακόμη καλύτερο έλεγχο της δυναμικής κατάστασης του αυτοκινήτου.
Το σύστημα είναι επίσης ικανό να αναγνωρίζει το οδηγικό στιλ και την κατάσταση του οδοστρώματος και να επιλέξει έτσι τους κατάλληλους μηχανισμούς ελέγχου χάρη στη μεγάλη ταχύτητα επεξεργασίας, αλλά και την ειδική τεχνολογία των ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων των αμορτισέρ. Το αποτέλεσμα είναι οι άμεσες αντιδράσεις και οι ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο με στόχο την κορυφαία ευχαρίστηση και ασφάλεια.
Από την άλλη, χάρη στη λειτουργία «Sky Hook», το σύστημα εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών απομονώνοντας την καμπίνα από στρεβλώσεις και παραμορφώσεις. Φυσικά το σύστημα  αλλάζει τη λειτουργία σύμφωνα και με τις επιθυμίες του οδηγού και την κατάλληλη επιλογή στον επιλογέα του «Alfa D.N.A», που είναι σε θέση να ρυθμίσει κατάλληλα τη γεωμετρία του αυτοκινήτου.Ως γνωστό το «Alfa D.N.A» έχει 3 ρυθμίσεις  Dynamic (για σπορ οδήγηση), Natural (για κανονικές συνθήκες) και All Weather (για οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης) και επεμβαίνει σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου που έχουν σχέση με τη δυναμική του συμπεριφορά: εγκέφαλο κινητήρα, όργανα, VDC (Vehicle Dynamic Control), τιμόνι και πλέον αναρτήσεις. Έτσι στην επιλογή Dynamic τα αμορτισέρ σφίγγουν για καλύτερο κράτημα.
Δεν είναι όμως η ενεργητική ανάρτηση που κάνει τη νέα MiTo MY 2011 «Quadrifoglio Verde» να ξεχωρίζει. Έτσι υπάρχει νέο περίβλημα κάτω από το εμπρός σήμα που διευρύνει το κάτω μέρος, νέα λογότυπα «Quadrifoglio Verde» σε βουρτσισμένο αλουμίνιο πάνω από τα φλας, καλύμματα καθρεφτών, πλαίσια φώτων και πετούγιες σε σατινέ χρώμιο, νέο κάθισμα με το κεντρικό τμήμα του σε Αlcantara και νέες πιο ανθεκτικές επενδύσεις, σπορ εσωτερικό με «totally black» διάκοσμο, δίχρωμες (πράσινες-λευκές) ραφές στα καθίσματα, στο τιμόνι, το χειρόφρενο και τον επιλογέα.
Υπάρχουν επίσης και μερικά νέα στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού: ζάντες αλουμινίου 18’’, σπορ καθίσματα Sabelt, με πλάτη από ανθρακονήματα (κατασκευασμένα με τεχνολογία Resin Transfer Moulding που συνδυάζουν την αντοχή με το περιορισμένο βάρος) και κεντρικό μέρος από Alcantara® που φιλοξενεί το λογότυπο της Alfa Romeo.
H έκδοση «Quadrifoglio Verde» εφοδιάζεται με τον πιο ισχυρό κινητήρα της γκάμας, τον υπερσύγχρονο 1,4 MultiAir Turbo 170 HP, που εξασφαλίζει μια μοναδική σχέση βάρους/ισχύος, 6,7 κιλών/ίππο και εμφανίζει μια από τις καλύτερες ειδικές αποδόσεις στον κόσμο (124 ίππους/λίτρο). Το καλύτερο βέβαια είναι πως οι εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε λίγο πάνω από 7 δλ.) συνδυάζονται με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 (4,8 λτ./100 χλμ και 139 γρ./χλμ. αντίστοιχα στο ταξίδι), που θυμίζουν περισσότερο αυτοκίνητο με στόχο την οικονομία, παρά ένα state-of-the-art compact αυτοκίνητο επιδόσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου